Laatste blogs

Maak van personalisatie een succes met deze tools

Maak van personalisatie een succes met deze tools


Personalisatie draait om het creëren van een unieke klantbeleving voor ieder persoon. Door het inzetten van personalisatie, kun je als bedrijf op een ander niveau contact leggen met je (potentiële) klant. Dit kan niet alleen positief uitpakken voor het imago van jouw organisatie, maar zorgt er ook voor dat je conversie verbetert en
verkopers succesvoller kunnen zijn. Reden genoeg om als B2B-bedrijf hiermee aan de slag te gaan!

Lees meer
De customer journey voorbij: klantbeleving wordt de facto

De customer journey voorbij: klantbeleving wordt de facto

“In 2020 is klantbeleving de belangrijkste reden waarom iemand voor een bedrijf of merk kiest”, aldus Forbes. Als we deze verwachting mogen geloven, zullen product, dienst en prijs de komende jaren steeds meer plaats gaan maken voor ervaring. Deze shift heeft grote gevolgen voor strategische keuzes en het takenpakket van salesmensen en marketeers. Toch vindt maar 16% van de marketingprofessionals wereldwijd dat hun bedrijf een klantbeleving biedt die overeenkomt met de merkbelofte.

Lees meer
Samenwerking tussen marketing en sales: key voor kwalitatieve leads

Samenwerking tussen marketing en sales: key voor kwalitatieve leads

We leven in een wereld waarin sales een uitgebreid servicetraject is geworden. Een wereld waarin je eerst gevonden moet worden. Waarin de mensen die jou gevonden hebben, alles al weten over jouw product of dienst, alsook die van de concurrentie, nog vóórdat ze in gesprek gaan met één van je verkopers. Tot wel 60% van het B2B verkoopproces verloopt online. Verkopers komen pas daarna in contact met prospects.

Lees meer
Sales: de verantwoordelijkheid van een 24/7 baan

Sales: de verantwoordelijkheid van een 24/7 baan

De afgelopen week heb ik regelmatig over het thema ‘verantwoordelijkheid’ nagedacht. De uitleg van het woord in het Engels, ‘responsibility’, klinkt wat passender. Het is wat fijner en minder zwaar: the ability to respond. Krachtiger ook. Waar het in het Nederlands meer gaat over verantwoording afleggen of dragen. Dat klinkt een stuk zwaarder.

Lees meer
Jouw omzetdoelstelling bepalen in 5 stappen

Jouw omzetdoelstelling bepalen in 5 stappen

Het opstellen van een omzetdoelstelling is cruciaal wanneer je als bedrijf wilt toewerken naar die stip op de horizon. Bij een omzetdoelstelling komt echter veel meer kijken dan alleen wat cijfermatige keuzes. Denk bijvoorbeeld aan de impact die het kan hebben op de individuele targets van jouw verkoopteam en de communicatie of managementstijl die je hieraan verbindt. Hulp nodig bij het formuleren van een ambitieuze, maar haalbare omzetdoelstelling? Dit blog geeft 5 stappen om het realiseren!

Lees meer
Wanneer is een lead een sales opportunity?

Wanneer is een lead een sales opportunity?

“Wat is een sales opportunity?”, is een vraag die altijd al voor verwarring heeft gezorgd. Zo lang wij al voor salesorganisaties werken, is het een punt van discussie. Bedrijven onderling verschillen hierover van mening. En zelfs binnen bedrijven kunnen afzonderlijke personen van mening verschillen. De reden? Er is geen unieke, universele definitie van een saleskans.

Lees meer
Met deze 6 tips word je een succesvolle sales professional!

Met deze 6 tips word je een succesvolle sales professional!

Wil jij de volgende salesgoeroe worden? En kan je geen genoeg krijgen van de film The Wolf of Wall Street? Dan weet je wat je te doen staat! Begin een carrière in sales en blijf jezelf zo ontwikkelen dat je een sales professional wordt. Vind je het lastig om te starten met je sales carrière? De volgende zes tips toveren jou om tot een succesvolle verkoper!

Lees meer
Nooit meer powerpoint presentaties

Nooit meer powerpoint presentaties

Deze week gaf ik een slotpresentatie aan een Europees team van beslissers. Wij zouden mogelijk een uitgebreid partnership met ze aangaan. Ze zijn onderdeel van een grotere multinational, zelf ook wereldwijd actief, maar met een organisatie die in Nederland nog relatief klein is. Voor deze presentatie ging ik terug in de tijd en deed ik iets wat ik eigenlijk niet meer doe: ik zette een uitgebreide PowerPoint-presentatie in. Deze keuze putte mij volledig uit en koste ons bijna de opdracht bij deze klant. 

Lees meer
Hoe motiveer ik mijn salesteam?

Hoe motiveer ik mijn salesteam?

Waarom zet mijn team (niet) dat ene stapje extra?

Als salesmanager stel je jezelf iedere dag de vraag: hoe haal ik het beste uit mijn menselijk kapitaal? Je hebt de leiding over een groep persoonlijkheden, die samen een team vormen en dezelfde doelen nastreven. Ten minste, dat hoop je. De realiteit wil namelijk, dat de salesdoelstellingen lang niet altijd gehaald worden.

Kon je vroeger nog een bonus inzetten, een hoog salaris bieden of cadeaus voor gehaalde targets geven, tegenwoordig werkt dat niet altijd meer. Er zullen altijd mensen zijn die gevoelig blijven voor tastbare beloningen. Maar uit onderzoek en in de praktijk blijkt dat deze vorm van belonen niet dé manier is om mensen in beweging te brengen. Wat doe je dan, zodat je team iedere dag dat extra stapje zet? Het draait allemaal om motivatie.

Lees meer
Van spreadsheet-management naar intuïtieve sales

Van spreadsheet-management naar intuïtieve sales

Gisteren was ik bij een klant die vertelde dat hij en zijn team 60% van de tijd bezig waren met administratie. Administratie in de zin van een lijstje bijwerken en rapporteren naar “boven” over hoe sales de afgelopen periode is gegaan. Sales 'liep niet' en de omzet liep langzaam achteruit.

Lees meer