Laatste blogs

Sales Enablement: ondersteun je B2B salesteam voor meer succes!

Sales Enablement: ondersteun je B2B salesteam voor meer succes!

We hebben al vaker benadrukt dat een ijzersterke samenwerking tussen marketing en sales steeds belangrijker wordt. Marketing en sales alignment draagt namelijk bij aan bedrijfsbrede doelstellingen: meer omzet en een hogere klanttevredenheid. Hierin zou een optimale klantbeleving een centrale plek moeten hebben. Hoe je dit bereikt? Met een holistische aanpak. Dat wil zeggen dat er op een eenduidige manier moet worden omgegaan met jouw (potentiële) klanten. Of je klant nou in contact staat met een verkoper, op je website zit of offline in aanraking komt met jouw bedrijf. In alle gevallen vraagt het een nauwe samenwerking tussen marketing en sales, maar ook tussen sales en andere afdelingen.

Lees meer
De kracht van het verhaal: storytelling en Account Based Marketing

De kracht van het verhaal: storytelling en Account Based Marketing

Onlangs zette ik de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing op een rij. Daarbij werd belicht dat de inzet van Account Based Marketing om een ijzersterke samenwerking tussen marketing en sales vraagt, met als doel je klant zo individueel mogelijk te benaderen.

Over de concrete aanpak van Account Based Marketing is al veel geschreven. Het heeft alles te maken met de juiste content op het juiste moment inzetten. Alhoewel content nog steeds ‘king’ is, is het geen doel, maar een middel om optimale klantbeleving te realiseren.

Lees meer
8 vragen en antwoorden over de impact van de AVG/GDPR op leadgeneratie en (tele-)sales

8 vragen en antwoorden over de impact van de AVG/GDPR op leadgeneratie en (tele-)sales

Het is je vast niet ontgaan: de nieuwe privacywetgeving die op 25 mei 2018 van kracht gaat. We hebben het over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel General Data Protection Regulation (GDPR) genoemd. De bekendmaking van deze wet heeft een hoop losgemaakt. Het heeft immers invloed op iedere organisatie die (persoonlijke) gegevens van klanten vastlegt. Maar in hoeverre heeft het invloed op jullie werkprocessen en op jouw werk? Waar moet je rekening mee houden? Door acht vragen te beantwoorden, delen wij graag de spelregels van deze nieuwe wet met jou!

Lees meer
Closed Loop Marketing: hoe werkt het en waarom is het zo belangrijk?

Closed Loop Marketing: hoe werkt het en waarom is het zo belangrijk?

Inzicht in welke marketingkanalen wél geld opleveren, en welke niet: dat is in één zin wat je met Closed Loop Marketing kunt bereiken. Door marketingactiviteiten uit te voeren op basis van verzamelde data, voer je datgene uit wat er echt toe doet, speciaal voor leads van kwaliteit. Wil je ook minder marketingkosten en meer blije salesmensen? Lees dan dit blog!  

Lees meer
Dit zijn de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing

Dit zijn de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing

We schreven eerder dit jaar al over Account Based Marketing (ABM). Wij merken in de markt een aanhoudende vraag naar- en behoefte aan kwalitatieve ondersteuning bij het starten met ABM. ABM is echter niet iets wat je even op een achternamiddag gaat doen. Vaak denken bedrijven dat je gewoon hetzelfde verhaal aan meer mensen binnen een prospect gaat verkondigen. Niets is minder waar. We beantwoorden in dit blog de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing.

Lees meer
Maak van personalisatie een succes met deze tools

Maak van personalisatie een succes met deze tools


Personalisatie draait om het creëren van een unieke klantbeleving voor ieder persoon. Door het inzetten van personalisatie, kun je als bedrijf op een ander niveau contact leggen met je (potentiële) klant. Dit kan niet alleen positief uitpakken voor het imago van jouw organisatie, maar zorgt er ook voor dat je conversie verbetert en
verkopers succesvoller kunnen zijn. Reden genoeg om als B2B-bedrijf hiermee aan de slag te gaan!

Lees meer
De customer journey voorbij: klantbeleving wordt de facto

De customer journey voorbij: klantbeleving wordt de facto

“In 2020 is klantbeleving de belangrijkste reden waarom iemand voor een bedrijf of merk kiest”, aldus Forbes. Als we deze verwachting mogen geloven, zullen product, dienst en prijs de komende jaren steeds meer plaats gaan maken voor ervaring. Deze shift heeft grote gevolgen voor strategische keuzes en het takenpakket van salesmensen en marketeers. Toch vindt maar 16% van de marketingprofessionals wereldwijd dat hun bedrijf een klantbeleving biedt die overeenkomt met de merkbelofte.

Lees meer
Samenwerking tussen marketing en sales: key voor kwalitatieve leads

Samenwerking tussen marketing en sales: key voor kwalitatieve leads

We leven in een wereld waarin sales een uitgebreid servicetraject is geworden. Een wereld waarin je eerst gevonden moet worden. Waarin de mensen die jou gevonden hebben, alles al weten over jouw product of dienst, alsook die van de concurrentie, nog vóórdat ze in gesprek gaan met één van je verkopers. Tot wel 60% van het B2B verkoopproces verloopt online. Verkopers komen pas daarna in contact met prospects.

Lees meer
Sales: de verantwoordelijkheid van een 24/7 baan

Sales: de verantwoordelijkheid van een 24/7 baan

De afgelopen week heb ik regelmatig over het thema ‘verantwoordelijkheid’ nagedacht. De uitleg van het woord in het Engels, ‘responsibility’, klinkt wat passender. Het is wat fijner en minder zwaar: the ability to respond. Krachtiger ook. Waar het in het Nederlands meer gaat over verantwoording afleggen of dragen. Dat klinkt een stuk zwaarder.

Lees meer
Jouw omzetdoelstelling bepalen in 5 stappen

Jouw omzetdoelstelling bepalen in 5 stappen

Het opstellen van een omzetdoelstelling is cruciaal wanneer je als bedrijf wilt toewerken naar die stip op de horizon. Bij een omzetdoelstelling komt echter veel meer kijken dan alleen wat cijfermatige keuzes. Denk bijvoorbeeld aan de impact die het kan hebben op de individuele targets van jouw verkoopteam en de communicatie of managementstijl die je hieraan verbindt. Hulp nodig bij het formuleren van een ambitieuze, maar haalbare omzetdoelstelling? Dit blog geeft 5 stappen om het realiseren!

Lees meer

INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF

Laatste blogs