Laatste blogs

Van lead naar klant: leads opvolgen na een campagne

Van lead naar klant: leads opvolgen na een campagne

Je hebt een telemarketingcampagne achter de rug. De campagne heeft gezorgd voor een hoop interessante leads. Om ervoor te zorgen dat de verrichtte inspanningen ook zijn vruchten afwerpen, is het vereist om leads op te volgen. 

Lees meer
Het laatste harnas in sales

Het laatste harnas in sales


Onlangs bracht ik een bezoek aan het kledingmuseum in Haarlem. “Wat saai”, hoor ik je denken, maar het was zeer boeiend om te zien hoe kleding zich in de afgelopen duizenden jaren heeft ontwikkeld. Vooral de transformatie van het middeleeuwse harnas, tot het moderne pak van mannen (en soms vrouwen), vond ik interessant. In de loop van de tijd wijzigde het praktische doel van het ijzeren pak van bescherming naar statussymbool en decoratie. Vooral met de komst van vuurwapens bleek het pak zijn beschermende functie te verloren: kogels bleken de harnassen te doordringen. Zo gingen mannen stap voor stap lichtere kleding dragen. Om uiteindelijk in een modern pak of colbert rond te lopen.

Lees meer
Begrijp het aankoopproces van je klant en help hem beslissen!

Begrijp het aankoopproces van je klant en help hem beslissen!


Wil je ook zo graag weten wat er in het hoofd van je (potentiële) klant omgaat? Begrijpelijk! Heb je namelijk goed in kaart hoe je prospect denkt en doet, dan kan je jouw verkoopproces naadloos afstemmen op zijn of haar aankoopproces. Sinds we weten dat een B2B-klant zich gemiddeld voor 60% eerst zelf (online) oriënteert, betekent het dat zowel het marketingteam als het salesteam precies moet weten wanneer ze wat moeten doen. Je marketeers moeten je klant online zo goed mogelijk helpen, door op het juiste moment de juiste content te delen. Je verkopers zijn vervolgens aan zet wanneer je prospect met hen in gesprek gaat.

Lees meer
De impact van technologie op sales in 2018 en daarna

De impact van technologie op sales in 2018 en daarna

Aan het begin van dit jaar stelde ik de kritische vraag: verdwijnt sales door robotisering en artificial intelligence? We kunnen niet ontkennen dat technologische ontwikkelingen als artificial intelligence (AI), machine learning en robotisering, maar ook Internet of Things en de Cloud een enorme impact hebben en zullen hebben op zowel B2B als B2C verkoopprocessen. In de B2C is selfservice bijvoorbeeld al zo ver ontwikkeld, dat verkopers overbodig zijn geworden. Maar ook voor het B2B salesvak voorspelt World Economic Forum een verlies van meer dan 5 miljoen banen in de 15 meest ontwikkelde economieën in 2020. Weliswaar in combinatie met andere socio-economische en demografische veranderingen, maar toch.

Lees meer
Sales Enablement: ondersteun je B2B salesteam voor meer succes!

Sales Enablement: ondersteun je B2B salesteam voor meer succes!

We hebben al vaker benadrukt dat een ijzersterke samenwerking tussen marketing en sales steeds belangrijker wordt. Marketing en sales alignment draagt namelijk bij aan bedrijfsbrede doelstellingen: meer omzet en een hogere klanttevredenheid. Hierin zou een optimale klantbeleving een centrale plek moeten hebben. Hoe je dit bereikt? Met een holistische aanpak. Dat wil zeggen dat er op een eenduidige manier moet worden omgegaan met jouw (potentiële) klanten. Of je klant nou in contact staat met een verkoper, op je website zit of offline in aanraking komt met jouw bedrijf. In alle gevallen vraagt het een nauwe samenwerking tussen marketing en sales, maar ook tussen sales en andere afdelingen.

Lees meer
De kracht van het verhaal: storytelling en Account Based Marketing

De kracht van het verhaal: storytelling en Account Based Marketing

Onlangs zette ik de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing op een rij. Daarbij werd belicht dat de inzet van Account Based Marketing om een ijzersterke samenwerking tussen marketing en sales vraagt, met als doel je klant zo individueel mogelijk te benaderen.

Over de concrete aanpak van Account Based Marketing is al veel geschreven. Het heeft alles te maken met de juiste content op het juiste moment inzetten. Alhoewel content nog steeds ‘king’ is, is het geen doel, maar een middel om optimale klantbeleving te realiseren.

Lees meer
8 vragen en antwoorden over de impact van de AVG/GDPR op leadgeneratie en (tele-)sales

8 vragen en antwoorden over de impact van de AVG/GDPR op leadgeneratie en (tele-)sales

Het is je vast niet ontgaan: de nieuwe privacywetgeving die op 25 mei 2018 van kracht gaat. We hebben het over de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG), ook wel General Data Protection Regulation (GDPR) genoemd. De bekendmaking van deze wet heeft een hoop losgemaakt. Het heeft immers invloed op iedere organisatie die (persoonlijke) gegevens van klanten vastlegt. Maar in hoeverre heeft het invloed op jullie werkprocessen en op jouw werk? Waar moet je rekening mee houden? Door acht vragen te beantwoorden, delen wij graag de spelregels van deze nieuwe wet met jou!

Lees meer
Closed Loop Marketing: hoe werkt het en waarom is het zo belangrijk?

Closed Loop Marketing: hoe werkt het en waarom is het zo belangrijk?

Inzicht in welke marketingkanalen wél geld opleveren, en welke niet: dat is in één zin wat je met Closed Loop Marketing kunt bereiken. Door marketingactiviteiten uit te voeren op basis van verzamelde data, voer je datgene uit wat er echt toe doet, speciaal voor leads van kwaliteit. Wil je ook minder marketingkosten en meer blije salesmensen? Lees dan dit blog!  

Lees meer
Dit zijn de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing

Dit zijn de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing

We schreven eerder dit jaar al over Account Based Marketing (ABM). Wij merken in de markt een aanhoudende vraag naar- en behoefte aan kwalitatieve ondersteuning bij het starten met ABM. ABM is echter niet iets wat je even op een achternamiddag gaat doen. Vaak denken bedrijven dat je gewoon hetzelfde verhaal aan meer mensen binnen een prospect gaat verkondigen. Niets is minder waar. We beantwoorden in dit blog de 8 meest gestelde vragen over Account Based Marketing.

Lees meer
Maak van personalisatie een succes met deze tools

Maak van personalisatie een succes met deze tools


Personalisatie draait om het creëren van een unieke klantbeleving voor ieder persoon. Door het inzetten van personalisatie, kun je als bedrijf op een ander niveau contact leggen met je (potentiële) klant. Dit kan niet alleen positief uitpakken voor het imago van jouw organisatie, maar zorgt er ook voor dat je conversie verbetert en
verkopers succesvoller kunnen zijn. Reden genoeg om als B2B-bedrijf hiermee aan de slag te gaan!

Lees meer

INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF

Laatste blogs