Laatste blogs

Hoe smarketing de klantbeleving versterkt

Hoe smarketing de klantbeleving versterkt

Steeds meer bedrijven kiezen ervoor om hun afdelingen sales en marketing verregaand te integreren. Dit wordt ook wel smarketing genoemd. Dit heeft veel voordelen voor bedrijven. Maar heeft degene om wie het uiteindelijk allemaal te doen is, de klant, er ook iets aan?

Lees meer
7 belangrijke vragen die een salesmanager zich regelmatig moet stellen

7 belangrijke vragen die een salesmanager zich regelmatig moet stellen

Als manager sales heb je de verantwoordelijk voor de resultaten van je medewerkers. Dit is soms lastig. Je bent er niet bij als je verkopers die felbegeerde handtekening van de klant krijgen. Je bent er evenmin bij als een van de verkopers met pek en veren het pand van de klant uit wordt gejaagd. Dit betekent dat het soms moeilijk is om goed leiding te geven aan je team.

Lees meer
Facebook en Twitter in de B2B: do or don’t?

Facebook en Twitter in de B2B: do or don’t?

Marketeers zijn weleens bang dat ze de boot missen. Om deze reden zijn ze soms aanwezig op alle denkbare netwerken. Zo zijn veel B2B-bedrijven aanwezig op netwerken als Facebook en Twitter. Is dit zinvol in de B2B-markt? Of kun je je beter richten op netwerken als LinkedIn, waar mensen zich vanuit hun beroep profileren? In dit blog behandelen we de zin en onzin van de aanwezigheid op Facebook en Twitter voor bedrijven die in de B2B-markt opereren.

Lees meer
10 mogelijke redenen waarom je team de salestargets niet haalt

10 mogelijke redenen waarom je team de salestargets niet haalt

Je verkopers zijn stuk voor goede mensen. Een van je senior verkopers brak alle targets bij zijn vorige werkgever. In de eerste maanden bij jouw bedrijf ging het ook crescendo. Ten einde raad stond hij vorige week bij jou op kantoor. Hij had de afgelopen maand zijn target ruimschoots niet gehaald. Hetzelfde geldt voor de junior. Hij werkt zestig uur in de week en doet alles om potentiële klanten goed te leren kennen. Toch haalde hij het afgelopen kwartaal maar tachtig procent van zijn doel. Wat is er toch aan de hand?

Lees meer
5 succesfactoren voor social selling

5 succesfactoren voor social selling

Marketing en sales zijn de levensader van jouw bedrijf. Zij zorgen voor nieuwe klanten die jouw producten of diensten afnemen. Social media spelen hier een steeds belangrijke rol bij. Hoe zorg je ervoor dat je dit goed doet en dat je zoveel mogelijk rendement haalt uit je social media?

Lees meer
Resultaat verkrijgen uit personalisatie? Dit heb je nodig!

Resultaat verkrijgen uit personalisatie? Dit heb je nodig!

Zijn alle producten of diensten die jouw bedrijf levert even interessant voor al jouw klanten? Bij bijna alle bedrijven is het antwoord op deze vraag ‘nee’. Maar waarom schotelen zoveel bedrijven dan alle potentiële klanten dezelfde content voor? Steeds meer bedrijven realiseren dat dit anders kan. Zij maken gebruik van personalisatie en bieden verschillende soorten leads verschillende content aan.

Lees meer
Zo zet je video succesvol in bij leadgeneratie

Zo zet je video succesvol in bij leadgeneratie

Video was al belangrijk in de b2c, maar maakt ook een grote opmars mee binnen de b2b. Als het om videomarketing gaat, zijn wij misschien geen koploper. We vinden het echter wél belangrijk. Daarom onderzoeken we het belang van videomarketing, de trends hierin en wat het kan betekenen voor leadgeneratie. In dit artikel lees je waarom videomarketing zo effectief is, en hoe je video het beste in kunt zetten bij leadgeneratie.

Lees meer
Vijf indicatoren bij het meten van een online marketingcampagne

Vijf indicatoren bij het meten van een online marketingcampagne

Om het succes van je online marketingcampagnes te bepalen, is het goed dat je de resultaten meet. Het meten van je resultaten biedt verschillende belangrijke inzichten die je bedrijf verder kunnen helpen. Wat is de ROI van je marketingcampagne? Welke onderdelen van de marketingcampagne hebben goed gefunctioneerd en welke niet?

Lees meer
Wat heeft sales van marketing nodig?

Wat heeft sales van marketing nodig?

De afdelingen sales en marketing binnen een bedrijf moeten heel nauw samenwerken. Beide hebben ze uiteindelijk dezelfde functie voor het bedrijf; het binnenhalen van nieuwe opdrachten. In veel bedrijven is de samenwerking tussen marketing en sales niet optimaal. Sales belt potentiële klanten te vroeg, waardoor zij afhaken. Of marketing geeft niet alle relevante informatie door aan sales, waardoor verkopers onverwachte vragen krijgen tijdens de verkoopgesprekken.

Lees meer
7 valkuilen bij het meten van marketingresultaten

7 valkuilen bij het meten van marketingresultaten

Meten is weten. Dit credo geldt voor bijna alles en zeker ook voor marketingresultaten. Het meten van resultaten is niet alleen belangrijk om de ROI van je campagnes te bepalen, je kunt de resultaten ook gebruiken om toekomstige campagnes te verbeteren. Nog belangrijker dan het meten van resultaten, is dat je dit goed doet. Als je je marketingresultaten niet op een goede manier meet, creëer je schijnzekerheid. Je krijgt onterecht de indruk dat je goed bezig bent. Of je gooit er veel geld tegenaan in de veronderstelling dat het slecht gaat, terwijl je in de praktijk goed op weg bent. En dat is zonde!

Lees meer

INSCHRIJVEN NIEUWSBRIEF

Laatste blogs